• If you are citizen of an European Union member nation, you may not use this service unless you are at least 16 years old.

  • You already know Dokkio is an AI-powered assistant to organize & manage your digital files & messages. Very soon, Dokkio will support Outlook as well as One Drive. Check it out today!

View
 

9 Εναλλαγή

Page history last edited by Γ. Χατζηχρήστος 14 years, 6 months ago

 

9. Εναλλαγή

 

9.1 Η κουλτούρα της εναλλαγής στις θέσεις ευθύνης σε όλα τα συντονιστικά όργανα πρέπει να αποτελέσει στο εξής απαράβατο κανόνα λειτουργίας του ΣΥΡΙΖΑ. Η εναλλαγή θεσπίζεται για να διασφαλίζεται ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν χρησιμοποιείται είτε από άτομα είτε από συνιστώσες για την εξασφάλιση δικών τους πλεονεκτημάτωνΗ εναλλαγή διαπερνά την δομή του ΣΥΡΙΖΑ από πάνω μέχρι κάτω (Κεντρική Γραμματεία, Γραφείο Τύπου, εκλόγιμες θέσεις βουλευτών και ευρωβουλευτών, Νομαρχιακές Γραμματείες, τοπικές και κλαδικές συντονιστικές επιτροπές).

9.2 Μέγιστο διάστημα παραμονής για τους βουλευτές και ευρωβουλευτές 2 χρόνια και με μια δυνατότητα επανεκλογής για άλλη μία θητεία όχι συνεχόμενη της προηγούμενης ( συνολικά 4 χρόνια ). Το ίδιο ισχύει για την ΚΣΕ, τη ΣΓ και τις Νομαρχιακές Γραμματείες το ίδιο. Για Τοπικές και Κλαδικές Γραμματείες μέγιστη παραμονή ένας χρόνος με δύο δυνατότητες  επανεκλογής με μεσοδιάστημα ενός χρόνου ( συνολικά 3 χρόνια ) εκτός αν διαφορετικά αποφασίσουν οι Γενικές τους συνελεύσεις. 

9.3 Ο κανόνας της εναλλαγής μπορεί να μην τηρηθεί κατ΄ εξαίρεση για στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ μόνο αν συμφωνήσουν τα 80% του οργάνου που τον εξέλεξε και αφού έχει λήξει η θητεία του.

 

Comments (10)

Μάνος Σ. said

at 3:19 pm on Sep 1, 2009

9.3 - τα 2 χρόνια θητείας δεν είναι μια έμμεση δήλωση της δυσκολίας μας να βρούμε έμπιστα στελέχη που θα κρατήσουν την ηθική τους ακεραιότητα για 4 ολόκληρα χρόνια; από την άλλη στην πράξη θα είναι ο συριζα υπερ της εναλλαγής.

Costas Legakis said

at 4:46 pm on Sep 1, 2009

Μάνο η εναλλαγή δεν σηματοδοτεί αυτό που λες. Νομίζω ότι δεν το σκέφτεται κανείς έτσι. Αντίθετα μας προστατεύει από "ισόβιους" βουλευτές, "ισόβια" στελέχη κ.λπ. Με την μη ύπαρξη "ισόβιων" χτυπάς καίρια και τους μηχανισμούς, οι οποίοι, ως γνωστόν, φυτρώνουν γύρω από "ισόβιοιυς".

Μάνος Σ. said

at 3:23 pm on Sep 1, 2009

9.1 - αυτό το άθρο δεν πάει καλύτερα στις 'βασικές οργανωτικές αρχές' ; αφού δεν προτείνει κάτι συγκεκριμένο αλλά είναι γενική αρχή. προτείνω τα 9.1 και 9.2 να γίνουν ένα άρθρο.

Comrade_Combra said

at 2:56 pm on Oct 6, 2009

Στο 9.2 προσωπικά διαφωνώ. Η θητεία στην ευρωβουλή είναι 5 ετής και στην ελληνική βουλή 4 ετής (λέμε τώρα). πιστεύω πως θα πρέπει να δίνεται ο χρόνος στον κάθε βουλευτή του σχήματος να ολοκληρώνει την θητεία του. Επομένως προτείνω το 9.2 να αλλάξει ως εξής:

Μέγιστο διάστημα παραμονής για τους βουλευτές και ευρωβουλευτές 1 θητεία με μια δυνατότητα επανεκλογής για άλλη μία θητεία όχι συνεχόμενη της προηγούμενης. Το ίδιο ισχύει για την ΚΣΕ, τη ΣΓ και τις Νομαρχιακές Γραμματείες το ίδιο. Για Τοπικές και Κλαδικές Γραμματείες μέγιστη παραμονή ένας χρόνος με δύο δυνατότητες επανεκλογής ( συνολικά 3 χρόνια ) εκτός αν διαφορετικά αποφασίσουν οι Γενικές τους συνελεύσεις

Πάνος Δαμέλος said

at 12:16 am on Oct 12, 2009

Διπλασιάζεις τον επιτρεπόμενο χρόνο παραμονής έτσι όμως, στα 8 και 10 χρόνια αντίστοιχα, και γενικότερα δε νομίζω ότι 2 συνεχόμενα χρόνια δεν αρκούν. Τα 4 είναι πολλά, κοντά μισή δεκαετία, καλό είναι να υπάρχει εναλλαγή για να συνειδητοποιούν όλοι ότι είναι εκεί προσωρινά για πολύ συγκεκριμένους λόγους και να μην έχουν αίσθηση μονιμότητας.

Πάνος Δαμέλος said

at 12:29 am on Oct 12, 2009

Για το 9.2 νομίζω ότι πρέπει να προβλέψουμε ρητά τις περιπτώσεις κάποιος να γίνει και ευρωβουλευτής και βουλευτής (όπου με μία ελαστική ανάγνωση του κανονισμού ίσως θα μπορούσε να θεωρηθεί 4+4 χρόνια), να αλλάξει το διάστημα για τους ευρωβουλευτές (όπου η θητεία είναι 5 χρόνια) και να καλύψουμε το ενδεχόμενο να γίνουν πρόωρες εκλογές και να μη συμπληρώσει κάποιος τα 2 χρόνια. Άρα προτείνω το εξής:
Μέγιστο διάστημα παραμονής για τους βουλευτές 2 χρόνια και για τους ευρωβουλευτές 2,5 χρόνια, με δυνατότητα επανεκλογής (για θητεία όχι συνεχόμενη της προηγούμενης) μέχρι να συμπληρωθούν συνολικά 4 χρόνια θητείας για τους βουλευτές, 5 χρόνια για τους ευρωβουλευτές ή 2+2,5 για όποιον εκλεγεί και στις δύο θέσεις. Το ίδιο (2 χρόνια μέγιστη παραμονή, μέγιστη συνολική θητεία 4) ισχύει για την ΚΣΕ, τη ΣΓ και τις Νομαρχιακές Γραμματείες. Για Τοπικές και Κλαδικές Γραμματείες μέγιστη παραμονή ένας χρόνος με δύο δυνατότητες επανεκλογής με μεσοδιάστημα ενός χρόνου (συνολικά 3 χρόνια) εκτός αν διαφορετικά αποφασίσουν οι Γενικές τους συνελεύσεις.

Γ. Καλαντζόπουλος said

at 10:24 pm on Oct 14, 2009

Η φράση <b>"απαράβατο κανόνα λειτουργίας του ΣΥΡΙΖΑ"</b> έρχεται σε αντίθεση με την τελευταία πρόταση που προσδιορίζει τις εξαιρέσεις. Ίσως το "γενικό κανόνα" είναι πιο δόκιμο.

Η εξήγηση που γράφεται δεν είναι επαρκής:"Η εναλλαγή θεσπίζεται για να διασφαλίζεται ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν χρησιμοποιείται είτε από άτομα είτε από συνιστώσες για την εξασφάλιση δικών τους πλεονεκτημάτων". Νομίζω ότι μπορεί να υπάρχουν πολλοί και διαφορετικοί λόγοι που κάποιος μπορεί να συμφωνεί για την εναλλαγή, όπως είναι μια μέθοδος αναπαραγωγής στελεχικού δυναμικού. Αν είναι μόνιμα οι ίδιοι στις ίδιες θέσεις , τότε δεν δίδονται δυνατότητες προς αυτούς που είναι πιο νέοι ή που έχουν λιγότερες ικανότητες κλπ να βελτιωθούν. Μπορώ να περιγράψω και άλλους εντελώς διαφορετικούς λόγους γιατί είναι αναγκαία η εναλλαγή. Μάλλον δεν θα πρέπει εξηγήσουμε αναλυτικά τους λόγους. Η έκφρασή η "κουλτούρα" της εναλλαγής που γράφεται είναι και μια γενική αιτιολογία.

Airam said

at 10:41 am on Oct 15, 2009

Συμφωνω ότι η εναλλαγή είναι απαραίτητη για πολλούς λόγους. Οι βουλευτές μας πρέπει να ταυτίζονται με τις ιδέες και δράσεις του ΣΥΡΙΖΑ και όχι με τις βουλευτικές καρέκλες...αναρωτιέμαι όμως αν είναι εφικτό να αλλάζουμε βουλευτή στη μέση της θητείας του...ποιος θα είναι κάθε φορά ο επόμενος;και είναι κάτι τέτοιο επιτρεπτό στο παρόν βουλευτικο σύστημα;

Comrade_Combra said

at 1:47 pm on Oct 15, 2009

Εγώ πάντως δεν κατανοώ την λογική της μισής θητείας. Δίνεται η αίσθηση πως υπάρχει μια κομματική επετηρίδα την οποία από άγχος να "βολευτούν" όσο το δυνατόν περισσότεροι και να μην υπάρχουν γκρίνιες, προσπαθούμε να εξαντλήσουμε.

Ούτως ή άλλως πιστεύω οτι θα πρέπει οι σύντροφοι που θα μπαίνουν στις εκλογικές λίστες (όπως και ο επικεφαλής - πρόεδρος - εκπρόσωπος του σχήματος) ΚΑΘΕ φορά να εκλέγονται είτε από τακτικό συνέδριο είτε από (δεν θυμάμαι αν προβλέπεται η ύπαρξή της) μια διευρυμένη πολιτική επιτροπή.

Αν κάποιος σύντροφος είναι άψογος στον τρόπο που εκφράζει τις κοινές μας θέσεις, και το κοινοβουλευτικό του έργο είναι αναγνωρίσιμο, δεν βλέπω το λόγο καταστατικά να του στερούμε την δυνατότητα να προσφέρει στο σχήμα.

Μάλλον αποτελώ μια πολ΄μικρή μειοψηφία, αλλά δεν πειράζει.

Προβληματισμούς θέτω. Ούτως ή άλλως γνωρίζουμε όλοι πολύ καλά οτι τα καταστατικά υπάρχουν για να μην τηρούνται. πχ ο σύντροφος Κουβελης βάσει του καταστατικού του ΣΥΝ δεν θα έπρεπε να είναι υποψήφιος στις τελευταίες εκλογές. Είδατε εσείς να τηρηθεί το καταστατικό στην περίπτωση αυτή;


Αλέξανδρος Τσατσαρούνος said

at 2:13 pm on Oct 15, 2009

Θα προτιμούσα την πρόβλεψη για όριο 2 συνεχόμενων θητειών σε βουλή/ευρωβουλή/τοπική αυτοδιοίκηση, ανεξάρτητα από τον συνολικό χρόνο θητείας (σε περίπτωση πρόωρων εκλογών) με δικαίωμα και για επιπλέον θητεία(ες) μετά την παρέλευση μιας πλήρους περιόδου, πάνω - κάτω δηλαδή όπως προβλέπεται στο καταστατικό του ΣΥΝ αλλά χωρίς εξαιρέσεις και αστερίσκους

You don't have permission to comment on this page.